USD: EUR:
... в Запорожье
Нова айдентика запорізької Хортиці отримала бронзу престижної світової премії – «Оскар» у світі дизайну та креативу, – ФОТО

Нова айдентика запорізької Хортиці отримала бронзу престижної світової премії – «Оскар» у світі дизайну та креативу, – ФОТО

Брендинг запорізького Національного заповідника «Хортиця» отримав бронзову нагороду престижної всесвітньої премії Epica Awards.

Про це в ефірі телеканалу «Україна 24» розповіла представниця проектного офісу національного  проекту відродження Хортиця, керівниця урбан-бюро Big City Lab, експертка з розвитку територій Вікторія Тітова.

Epica Awards – це щорічна серія нагород за комунікації, заснована в Парижі у 1987-му. Цього року на нагороду Epica Awards було подано 3184 роботи із 64 країн, що значно більше, ніж у попередньому році (1980 заявок), та близько до рівня 2019 року.

Айдентика острова Хортиці, який створила креативна агенція Bickerstaff за ініціативи Групи Метінвест, увійшла у шорт-лист категорії «Фірмовий стиль або індивідуальність бренду». Головною ідеєю нового брендингу стало бажання розказати про острів Хортиця не лише, як про ядро українського козацтва, але й дати людям відчуття занурення у глибину острова і його історії, пройти шлях знайомства, іноді навіть до того, як ступити на землю Хортиці вперше. Було створено 24 різні за характером логотипи, основою для яких стали червонокнижні тварини та рослини, символи козаччини, Дніпро та її плавні. Акцент зробили і на містичності острову.

Конкурс тривав з 24 листопада до 2 грудня. Вчора, 9 грудня, під час онлайн-церемонії визначили переможців конкурсу. Брендинг «Хортиці» отримав бронзову нагороду Epica Awards.

«Наша команда та команда розробників бренду надзвичайно щаслива з приводу нагороди. Варто розуміти, що Epica Awards – це «Оскар»у світі дизайну та креативу. Для того, щоб створити такий брендинг, ми почали не з креативних ідей, а з дослідження. Спочатку наша команда із залученням міжнародних спеціалістів провела масштабне дослідження і побачила, наскільки Хортиця є багатогранною. Саме тому в айдентиці так багато логотипів. Неможливо лише одним показати, наскільки цікавим є острів. На Хортиці були абсолютно різні історичні події: від скіфів та козацтва – до сьогодення, є чудова природа та прекрасні можливості для відпочинку. Сьогодні Хортицю кожного тижня відвідує тисячі жителів Запоріжжя та інших міст України. Саму тому нам було дуже важливо показати усе різноманіття заповідника», – розповіла Вікторія Тітова.

Як вже писав «Перший Запорізький», цього літа у острова Хортиця з’явився особистий бренд. Створення нового брендингу було можливим завдяки участі великого бізнесу в національному проєкті відродження Хортиці. Замовником стала Група Метінвест, яка в рамках державно-приватного партнерства взяла на себе зобов’язання щодо оновлення заповідника.

По темі: Відчуй місце сили: відбулася всеукраїнська презентація брендингу запорізької Хортиці

«Ми опублікували цей брендинг ще влітку, коли тільки тривали роботи з розвитку Хортиці. Тому спочатку виникали питання, а навіщо потрібна айдентика місцю, де нічого не відбувається? Зараз все змінилося. Дослідження, про яке ми говорили, перетворилося у повноцінну стратегію розвитку острову. І зараз в партнерстві з Офісом Президента, Запорізькою обласною адміністрацією, Міністерством культури та Групою Метінвест, всі сили цих організацій спрямовані на те, щоб розвивати острів, – розповідає представниця проектного офісу проекту відродження  Хортиці. – Зараз усі можуть побачити оглядовий майданчик, який проектувала наша команда с арт-об’єктом нагорі. Продовжується реконструкція музею історії запорозького козацтва, який був закритим з 2015 року. Цього літа на Хортиці вже проходив величезний музичний фестиваль до Дня незалежності, 14 жовтня українські військові приймали присягу на острові.  Найближчим часом готуються заходи до Дня Святого Миколая. Ми розробили новий брендинг, щоб, в першу чергу, показати українцям, які зміни відбуваються на Хортиці та чому дійсно варто її відвідати».

До речі, розробники брендингу Національного заповідника «Хортиця» відповіли на 7 найпопулярніших запитань щодо бренду, які можуть виникати у користувачів соціальних мереж.

«Розробкою брендингу Хортиці ми займалися близько півроку. Близько двох місяців у нас пішло на дослідження острову та розробку стратегії. Для цього наша команда декілька разів відвідувала Хортицю, вивчала його історію та спілкувалася з місцевими мешканцями. Крім цього, ми зібрали враження про Хортицю від мешканцями інших міст та областей України, а також закордонних гостей. Важливою була і думка іноземців, які не відвідували Україну, а лише чули відгуки про неї. Зокрема, своїми думками ділилися мешканці Грузії, Німеччини та інших країн. На основі всіх цих складових ми розробили стратегію створення брендингу і вже після цього взялися за його візуалізацію та розробку дизайн-системи. На це в нас пішло ще близько 4 місяців», – розповів креативний директор компанії Bickerstaff.568, яка розробляла айдентику Хортиці, Ілля Ануфрієнко.

За його словами, головна мета айдентики – спонукати людину відвідати острів та пізнати його приховані сторони. Для цього дизайнери використали ефект залаштунків.

«Айдентика виконана у графічному прийомі, який нагадує лаштунки. Завдяки цьому прийому створюється ефект, що людину запрошують розкрити для себе приховані, незвідані сторони острова. Якраз цей прийом далі масштабувався на різних напрямках. Наприклад, там є графічні знаки, пов’язані з менонітами, з козаччиною. Є посилання на легенди та міфи, наприклад, на чорний камінь. Створюючи ті чи інші елементи, ми завжди використовували або буквальні, або метафізичні посилання до головних атрибутів острова», – розказав Ануфрієнко.

Нагадаємо, останні роки Хортиця перебувала у занепаді. Все почало змінюватися у 2021-му, коли Хортиця стала одним з ключових об’єктів національної програми «Велике будівництво», у рамках якої на острів впродовж декількох років чекає потужне оновлення музейних просторів, розвиток території острову та розширення рекреаційної складової.

Цьогоріч вже оновлено такі знакові об’єкти, як громадський простір «Козацьке коло» та максимально доступний для всіх відвідувачів Пагорб Єдності, а також почали реставрацію Музею історії запорозького козацтва, що зачинений вже сім років. Наступного року будуть оновлювати музей всередині.

Відродження острова Хортиця є вдалим прикладом того, як держава та великий бізнес можуть разом робити успішні масштабні проєкти перетворень. Група Метінвест вже стала флагманом державно-приватного партнерства, а великий досвід та ефективні експертизи Метінвест можуть бути масштабовані та застосовані в інших соціально-важливих проектах.

Окрім участі у створенні сучасного брендингу, Група Метінвест гарантувала оперативне системне залучення в різні галузі та показала результат – лише за декілька місяців з’явилися сучасні знакові об’єкти, що тепер відвідують тисячі людей: арт-об’єкт «Коло Єдності», лазерне шоу «Трансформації крізь історію» та імерсивна аудіовистава «Шлях».

Сучасна  інфраструктура, нова айдентика та унікальні атракції: у 2021-му запорізька Хортиця отримала друге життя і стала туристичним магнітом України


Читайте також:

Арт-об’єкт на запорізькій Хортиці надихнув відомого українського художника на проведення фестивалю сучасного мистецтва

Oтримуйте нoвини швидше з дoпoмoгoю нaшoгo Telegram-кaнaлa: https://t.me/onenews_zp

Підписуйтесь нa «Перший Зaпoрізький» у Instagram!

0