Редакционная политика

«Перший Запорізький» (https://1news.zp.ua) — інтернет-видання про життя Запоріжжя та області. Ми ділимося головними новинами, аналізуємо події, розповідаємо історії про місцевих жителів та важливі місця Запоріжжя. Якщо маєте новину або цікаву історію для матеріалу — дайте нам знати. Пишіть на Facebook або на електронну пошту 1newszp@gmail.com.

Якщо хочете розмістити на сайті рекламу, звертайтеся за тими ж контактами.

У роботі та підготовці матеріалів наша редакція керується Редакційною політикою, викладеною нижче. Її дотримання є гарантією якості журналістських матеріалів з точки зору професійних та етичних стандартів.

Правила Редакційної політики можуть змінюватися і доповнюватися у процесі роботи, але ці доповнення не мають суперечити журналістським та етичним стандартам.

Якщо ви вважаєте, що в якомусь з матеріалів порушено правила Редакційної політики або маєте будь-які інші питання чи зауваження, ви можете зв’язатися з редакцією за контактами вище.

Структура власності

Інтернет-видання «Перший Запорізький» належить редакції. Видання є незалежним від будь-яких політичних, релігійних, комерційних або некомерційних структур.

Загальні принципи

«Перший Запорізький» дотримується принципів неупередженості, об’єктивності та збалансованості у висвітленні інформації. Ми завжди перевіряємо джерела інформації, надаємо можливість висловитися всім ключовим сторонам конфлікту або події, чітко розмежовуємо факти від коментарів і оцінок. 

Наше видання залишається політично нейтральним, не займається релігійною чи атеїстичною пропагандою, не використовує мову ненависті. 

Видання співпрацює з штатними журналістами, фрілансерами та блогерами, але не є платформою для авторів, які закликають до порушення законодавства або розпалюють ворожнечу за релігійними, національними чи іншими ознаками. 

Ми рішуче виступаємо проти дискримінації та ксенофобії і не допускаємо їх проявів на нашому сайті.

Етичні принципи

  • Плагіат є абсолютно неприйнятним. 
  • Редакція завжди критично оцінює всі події, особи, компанії та організації без винятків. 
  • Видання не має фаворитів і не робить поступок у принципових питаннях. Підтримка інтересів влади замість суспільства суперечить журналістській етиці. 
  • Висвітлення судових процесів повинно бути неупередженим стосовно обвинувачених. 
  • Журналіст не має права називати людину злочинцем до винесення відповідного судового рішення. 
  • Редакція шанує право на недоторканність приватного життя та конфіденційність особистої інформації. Вони не розголошуються, якщо це не має очевидного та обґрунтованого суспільного інтересу.

Конфлікт інтересів

  • У випадку існування обставин, що можуть вплинути на об’єктивність журналіста у висвітленні певної теми, він зобов’язаний повідомити про це редактора та аудиторію. 
  • Наявність конфлікту інтересів може стати підставою для відмови від публікації матеріалу. Остаточне рішення в кожному окремому випадку приймає редактор.
  • Журналіст, редактор або будь-який інший співробітник видання не мають права приймати цінні подарунки чи будь-які грошові винагороди від компаній, організацій, державних установ, політиків чи владних структур.

Позиції сторін

  • Якщо у матеріалі критикують або у чомусь звинувачують певну особу або установу, то у матеріалі має бути наведена і її позиція. Навіть якщо вона відмовиться коментувати ситуацію, редакція зобов’язана запропонувати їй таку можливість і вказати про це у матеріалі.
  • У матеріалах має бути представлена позиція усіх дотичних до події або конфлікту сторін. Текст не виходить, поки не зібрано коментарі усіх сторін або відмови їх давати.
  • Відмова від коментарів теж є відповіддю та позицією. Героя слід попередити, що ми вкажемо про це у тексті.
  • Якщо держустанова не відповіла на правильно оформлений інформаційний запит протягом 5 робочих днів та не обґрунтувала затримку з відповіддю або неможливість її надати, це теж вважається відмовою від коментарів. Ми повідомляємо прес-службу про те, що текст вийде без їхнього коментаря.

Фактаж

  • Редакція несе відповідальність перед читачами за точність опублікованої інформації. Інформація, отримана журналістом, повинна бути верифікована щонайменше двома іншими джерелами перед публікацією. 
  • Під час збору інформації пріоритет надається першоджерелам, учасникам або свідкам подій. Кожне твердження у матеріалі має бути підкріплене відповідним доказом, фактом або коментарем. 
  • Голослівні заяви та чутки є неприпустимими. Журналісти видання повинні уникати власних оцінок, узагальнень, висновків чи прогнозів (за винятком блогів, авторських колонок або інших публіцистичних матеріалів). 
  • Політичні, релігійні чи особисті погляди журналіста не повинні впливати на його об’єктивність. Журналіст не може приймати позицію однієї зі сторін конфлікту або висловлювати власні погляди на питання. 
  • Факти і цифри, озвучені посадовцями, громадськими діячами чи іншими публічними особами у коментарях або інтерв’ю, мають бути перевірені в інших джерелах. Якщо після перевірки виявляються серйозні розбіжності або викривлення фактів, це слід зазначити у тексті та повідомити читачам реальні факти з посиланням на джерело.
  • Допускається публікація інформації з анонімних джерел, якщо цього вимагає ситуація для забезпечення безпеки співрозмовника. Журналіст повинен переконатися у надійності джерела, відсутності у нього прихованих мотивів та упередженості. 
  • У разі необхідності забезпечення анонімності, редакція зобов’язується її повністю гарантувати і не розголошувати джерело за жодних обставин. Публікуючи статистику та соціологічні дослідження, завжди вказуються джерела, а також дані про вибірку — коли і де проводилося дослідження, яка кількість опитаних, яка статистична похибка. 
  • Ми використовуємо лише результати опитувань авторитетних соціологічних служб. Результати онлайн- або офлайн-опитувань не можна трактувати як соціологічні дослідження. 
  • Обов’язково слід повідомити читачів, що ці дані не є репрезентативними і не обов’язково відображають громадську думку в цілому. 
  • Не дозволяється спотворювати факти, свідомо їх приховувати або маніпулювати ними з метою введення читачів в оману.

Помилки і внесення правок опісля публікації

  • Опісля публікації матеріалу фактологічні та структурні правки можуть вноситися лише для усунення помилок. Читачів слід повідомити, що саме було виправлено і що це помилка, яка допущена редакцією.
  • Якщо редакцією була допущена груба помилка або опублікована недостовірна інформація, про це слід повідомити читачів у тому ж матеріалі, вибачитися, надати спростування інформації чи / і право відповіді людині або установі, якій така інформація нанесла шкоду.
  • Матеріали не знімаються і не видаляються з сайту на прохання посадовців, героїв цих матеріалів чи будь-яких інших осіб. Винятком є матеріали, які порушують журналістські або етичні стандарти, українське законодавство (але такі матеріали не мають і не можуть з’явитися на сайті за умови дотримання Редакційної політики).
  • Опісля публікації з матеріалів не видаляються речення, абзаци, твердження, факти, коментарі або інша важлива інформація, якщо вона не суперечить Редакційній політиці.

Цитати і пряма мова

  • Якщо герой говорить заплутано, обриває фрази і перестрибує з думки на думку, вживає слова-паразити — можна «підчистити» його пряму мову, але так, щоб не викривити сенс сказаного.
  • Не можна виривати цитати з контексту або самостійно доповнювати їх тим, що не говорив герой.
  • Якщо цитата серйозно перекроєна, її відредаговану версію варто показати герою перед публікацією.
  • Герой може виправити фактологічні помилки і неточності, але не має права змінювати сенс сказаного, видалити якусь частину чи дописувати щось нове.
  • Завжди зберігаємо записи розмов або листування з героями, особливо ті, що стосуються гострих тем і розслідувань.
  • Перед тим, як почати запис розмови (очної, телефонної або мережевої) слід обов’язково попередити про це співрозмовника і уточнити, що інформація може бути використана під час підготовки матеріалу (за винятком окремих ситуацій, які попередньо погоджуються з редактором і мотивовані суспільним інтересом).
  • Те, що журналіст записував з кимось інтерв’ю або брав коментарі не означає, що вони обов’язково мають з’явитися у тексті.

Робота з соціальними мережами

На офіційних сторінках видання у соціальних мережах не може бути таких постів:

  • Вітання чиновників незалежно від приводу
  • Особисті пости журналіста або редактора, розміщенні від імені спільноти
  • Оціночні судження, підтримка чи нав’язування певних точок зору
  • Шокуючі та неетичні фото (приміром, з жертвами аварій, пожеж)
  • Коментарі, що містять грубі образи, нецензурну лексику, відвертий спам чи рекламу — видаляються зі сторінки.

Редактори, журналісти та інші співробітники видання не мають ображати у своїх постах (на особистих сторінках, зокрема) окремих осіб чи групи осіб, постити посилання або фото, які шкодять іміджу видання чи дискредитують журналіста, порушують етичні чи професійні стандарти.

Рекламні матеріали, промо- та спецпроекти

  • Будь-які згадки про товари та послуги, що надаються комерційними компаніями, повинні бути обґрунтовані і не мати рекламного характеру. 
  • Журналіст або редактор не можуть без дозволу включати у матеріали інформацію про товари, послуги, компанії, публічних осіб в обмін на грошову винагороду, надання послуг чи будь-яку іншу матеріальну вигоду. 
  • Розміщення інформації в обмін на винагороду вважається рекламою. Усі рекламні матеріали мають бути належним чином марковані — позначками «Реклама» та поясненням у тексті, що матеріал створено у партнерстві або за підтримки / фінансування конкретного замовника.

Авторське право

  • Інтернет-видання публікує виключно ексклюзивні матеріали або здійснює рерайтинг.
  • Передрук текстів, створених іншими виданнями, блогерами, незалежними журналістами чи іншими особами, заборонений. Винятком є партнерські матеріали, опубліковані за згодою автора або видання.
  • Першоджерело зазначається наприкінці першого або другого абзацу у форматі: «пише ТСН», «повідомляє «Українська правда». Назва джерела обов’язково супроводжується гіперпосиланням на сторінку першоджерела. Це ж правило стосується цитування блогів або постів у соціальних мережах.
  • Ми не використовуємо інформацію з ненадійних або дискредитованих джерел.
  • При рерайтингу з кількох джерел обов’язково зазначаємо, звідки саме взято ту чи іншу інформацію або цитату.
  • Бажано доповнювати рерайти ексклюзивною або додатковою інформацією, отриманою редакцією.
  • Інтернет-видання не публікує без змін прес-релізи, статті, новини чи інші матеріали, надані місцевою владою, бізнес-структурами чи іншими організаціями. Подібна інформація може бути використана як інформаційний привід або основа для рерайту.

Використання фотографій і відео

  • Завжди підписуємо джерело та (якщо це вказано) автора фото або відео, яке використовуємо. Ставимо гіперпосилання на джерело.
  • Не обрізаємо водяні знаки на знімках, але намагаємося не використовувати такі фото.
  • Якщо ми робимо рерайт матеріалу з іншого видання, то можемо використати лише кілька фотографій з цього джерела (якщо вони ексклюзивні), але не всі, що є у матеріалі.
  • Фотографії дітей робляться і публікуються лише з дозволу їхніх батьків або родичів.

Ці правила поширюються на всі авторські матеріали (текст, фото, відео, ілюстрації), розміщені на сайті «Перший Запорізький» та створені його колективом або на його замовлення.

Передрук авторських матеріалів «Перший Запорізький» заборонений, але дозволений рерайт або цитування з обов’язковим гіперпосиланням на наш сайт у першому-другому абзаці або місці цитування.

Заборонено обрізати водяні знаки на фото «Перший Запорізький».

Для передруку дозволяється брати не більше 50% фотографій «Перший Запорізький» з одного матеріалу.

Завжди слід вказувати авторство фото та ставити гіперпосилання на сторінку нашого сайту, з якої взяті фото.

У разі порушення використання наших матеріалів, видання «Перший Запорізький» готове захищати свої права через правоохоронні та судові органи.