Основні несправності рульової рейки: профілактика і ремонт

Основні несправності рульової рейки: профілактика і ремонт

Рульова рейка – це компонент системи рульового механізму, який призначений для керування автомобілем. Він виконує декілька функцій: передає зусилля водія до коліс, управляє вектором руху, забезпечує стійкість і керованість авто. З його допомогою водій може керувати авто, повертаючи кермо вправо або вліво.

Рульова рейка без гідропідсилювача – це найпростіший вид системи, що є й найбільш надійним. Однак інколи і він може зламатися. Які ознаки вказують на несправність рульової рейки без ГПК і чому вона може виникнути?

Характеристики рульової рейки без гідропідсилювача

Рульові рейки цього типу часто встановлюють на не дуже потужних автомобілях, а також в бюджетних моделях, де важлива надійність, простота і невисока вартість.

Рульові рейки без гідропідсилювача (https://master.shop/rulyova-reyka-bez-gpk_766) характеризуються наступними якостями:

  1. Механічність управління. Водій має докладати більше зусиль для повороту керма.
  2. Простота і надійність механізму. Вона має більше рухових запчастин і складних механізмів, тому працює без поломок довше.
  3. Економічність. Такі авто використовують менше пального, адже є менш потужними.
  4. Довговічність. Через відсутність гідравлічних компонентів немає ризику витоків рідини і їх поломок. Така рейка практично не вимагає обслуговування.
  5. Доступна ціна. Ці системи дешевше у виробництві та ремонті.

Як може поламатися рульова рейка без ГПК?

Частота і вірогідність поломки рульової рейки цього типу значно нижчі, проте і вони подеколи виходять із ладу. На наявність поломки вкажуть наступні ознаки:

  • для обертання керма доводиться докладати значні зусилля;
  • під час обертання чутно гул або стукіт;
  • під руху чутно стукіт чи інші звуки в зоні передньої вісі;
  • під час проїзду нерівної дороги чутно вібрацію в кермі;
  • люфт у рулі;
  • заїдання руля;
  • пошкодження пильника в рульовій тязі.

Найбільш розповсюджені поломки рульової рейки:

1. Люфт, що проявляється під час активного обертання керма або під час глушіння авто. Ця ознака вказує на ослабленість упору золотника або недостатню пружність торсіону.

    Також ця поломка може виникнути через:

    • знос сайлентблоків;
    • зміна кута прилягання гвинта і зубів;
    • інші механічні пошкодження.

    2. Стукіт під час повороту керма. Стук і важкість повороту керма може виникати через різні причини:

    • хід валу підшипника по вертикалі;
    • знос підшипників гвинта, втулки або центрального зубця;
    • порушення фіксації рейки;
    • неправильний кут прилягання гвинта і зубів.

    Ремонт рульової рейки без ГПК

    Ремонт рульової рейки без ГПК – це комплекс заходів для відновлення працездатності і справності механізму. Під час ремонт рейки повністю розбирається на складові запчастини. Їх очищають, ущільнювачі і підшипники міняють на нові. Також перевіряються всі комплектуючі на цілісність.

    Ремонт рульової рейки може включати наступні заходи:

    • діагностика;
    • розбірка і дефектація комплектуючих;
    • ремонт штока (рихтування, балансування, шліфування, хромування);
    • заміна ущільнювачів, направляючих втулок;
    • ремонт черв’ячного механізму;
    • ремонт корпусу;
    • збірка;
    • контрольна діагностика.

    Ремонт цього механізму має проводити професіонал, адже від його справності залежить керованість авто і ваша безпека.

    Матеріал опубліковано на правах реклами

    0