Унікальні світильники запорізького виробництва: як ветеран Артем Богодюк заснував бренд інтер’єрного освітлення та декору The 11’s 

Унікальні світильники запорізького виробництва: як ветеран Артем Богодюк заснував бренд інтер’єрного освітлення та декору The 11’s 

Житель Запоріжжя Артем Богодюк став на захист України у лютому 2022 року. Після демобілізації у 2023 році він вирішив заснувати власний бізнес і створив The 11’s – бренд інтер’єрного освітлення та декору.

На власному виробництві Артем з командою виготовляє унікальні світильники ручної роботи, які продаються по всій Україні, зокрема – в мережі гіпермаркетів «Епіцентр».

«Перший Запорізький» розповідає історію запорізького ветерана, який повернувся з війни і заснував власний унікальний бізнес.

Долучився до війська у перші дні повномасштабного вторгнення 

Артем Богодюк – за освітою інженер транспортної системи, випускник Запорізької політехніки. До повномасштабного вторгнення працював у рекламній фірмі, де займався виробництвом вивісок, а у вільний час грав у гурті Heartprints (в перекладі – «Відбитки серця», – прим.).

До лав ЗСУ потрапив 27 лютого 2022 року. Обороняв країну у складі 115-го Мелітопольського батальйону 110-ї окремої механізованої бригади імені генерал-хорунжого Марка Безручка. Був стрільцем та гранатометником. Воював на Гуляйпільському напрямку.

«Я мав дуже крутий підрозділ та командира», – згадує підприємець. Хоч і не обійшлося без пригод, Артем зазначає, що в порівнянні з іншими частинами, у його військовому колективі було справді добре.

Службу Богодюк завершив у вересні 2023 року, йому довелося повернутися до Запоріжжя, щоб піклуватися про рідних: матір з інвалідністю другої групи та онкохворого батька. Артем ділиться, що повертатися до мирного життя було непросто. Але адаптуватися допомогла родина – дружина Анастасія та син Михайлик, якому два з половиною роки. Його народження Артем пропустив через службу у війську. 

«Зібратися докупи, перемкнутися морально було важко. Не спав, було тривожно, – відверто пояснює Богодюк. – Але допоміг малий та підтримка близьких. Намагався проводити більше часу із сином, бо під час служби майже не бачив його».

Як народився бренд The 11’s після повернення із армії: усе почалося зі світильника для сина

Саме син став першим поштовхом до нової справи. Батькові хотілося власними руками створити для нього щось особливе – небанальний світильник. Ідея подарунка поступово перетворилася у задум власної справи. 

«Я людина творча, маю теоретичну та технічну базу, – ділиться ветеран. – Направив і змотивував мій командир на фронті. Ще не звільнився зі служби, а я вже малював і планував».

Повернувшись до Запоріжжя, він взявся втілювати задумане. Почав із пошуків приміщення та обладнання, щоб реалізовувати накопичені ідеї. 10 жовтня 2023 року зареєструвався фізичною особою-підприємцем.

Над назвою для бренду довго думати не прийшлося. Артем народився 11 листопада (11-й місяць року) 1991-го, одружився 11-го, отримав свідоцтво про народження сина також 11-го числа. Так і з’явилася ідея The 11’s (в перекладі – «11-ті», – прим.) – лаконічна, але дуже особиста назва, яка буквально вписана в його життя. 

Виробництво та склад знаходяться у Запоріжжі на тій локації, де Артем працював раніше в рекламній фірмі. Разом з підприємцем виробництвом світильників займаються двоє людей, у просуванні виробів йому також допомагають дружина та племінниця.

Виробництво унікальних світильників ручної роботи включає низку етапів. Спочатку відбувається фрезерування комплектуючих деталей, а також їх 3D і 2D обробка, зокрема контурна порізка. Після цього деталі склеюють і готують до фарбування. У разі виготовлення найпопулярнішої моделі – світильника серії «Зворотня сторона місяця» – вручну наноситься рельєф поверхні, що імітує місячний ландшафт. Потім здійснюється колорування, фарбування та лакування. На завершальному етапі виріб збирають, паяють, перевіряють, пакують і фасують перед відправкою замовникові.

«На кожному етапі треба багато часу приділяти маленьким деталям, через безліч технологічних нюансів, щоб уникнути великого відсотку браку, – розповідає Богодюк. – Корпуси здебільшого робляться з деревини або фанери, тому навіть маленькі недоліки вимагають починати робити виріб наново». 

У магазині The 11’s можна придбати різні моделі інтер’єрного освітлення та декору, зокрема світильник «Зворотня сторона місяця», нічник «Мунчік», світильники з дзеркалом «Мунфейс», світильники настільні «Лайтік» тощо.

Як запорізький бренд світильників потрапив на полиці «Епіцентру» і знайшов десятки партнерів

Світильники з майстерні Артема Богодюка можна знайти у мережі торговельних центрів «Епіцентр». Крім того, товари The 11’s  також продаються через мережу дистриб’юторів та дилерів. Зараз у підприємця майже 30 партнерів по всій Україні.

Для невеликого крафтового виробника співпраця з гіпермаркетом «Епіцентр» – це рідкість. Але унікальні вироби із Запоріжжя, які одразу привертають увагу, зацікавили представників національної мережі. Вони відгукнулися на комерційну пропозицію та запропонували співпрацю. 

«Мені сказали, що я чи не перший ФОП, з яким працює Епіцентр за всю історію існування. Зазвичай вони співпрацюють з великими виробниками», – розповідає ветеран.

Спочатку підприємець сам пропонував кількість та асортимент, а тепер замовлення приходять автоматично раз на два тижні.

За весь час існування виробництва вдалося виготовити близько 2000 світильників, половину з них вже було продано. 

Якісна ручна робота та незвичайний дизайн світильників Артема знаходять позитивний відгук серед покупців. Його вироби купують і для домашнього затишку, і для особливих подій. Наприклад, одним із наймасштабніших замовлень стала співпраця з Київським планетарієм. Для них було створено триметрову модель «Зворотня сторона місяця». Майже місяць вручну наносився рельєф за перепадами висот з урахуванням усіх нерівностей, кратерів і вигинів.

«На виставку у Києві я привіз із собою 30 світильників різного розміру. Підійшов один чоловік, який бачив багато подібних виробів, і сказав: Нарешті я побачив людину, яка вміє працювати з матеріалом, – згадує засновник The 11’s. – Мені було дуже приємно».

Мріяти, працювати  і не зупинятися: як ветеранам знайти власну справу і стати успішними підприємцями 

На старті бізнесу підприємець вклав 20 тисяч доларів родинних заощаджень. Але стартові кошти покрили лише частину потреб. Тому для вдосконалення та розвитку виробництва він продовжував вкладати те, що заробляє. 

«Інвестувати прийшлось чимало, але дуже хотілося створити щось своє. Тому все, що було, пішло на бізнес», – розповідає підприємець.

Складністю для розвитку справи став пошук кваліфікованих працівників, які б ставилися до справи так віддано, як і сам Артем. Він навчає нових працівників, але виробництво потребує багато скурпульозної і ручної роботи з матеріалами, і не кожен готовий до такої праці. Наразі Артем також планує розширювати команду: шукає дизайнера, оскільки сам вже не справляється. 

В планах на майбутнє у підприємця – співпрацювати з ветеранськими бізнесами, а також придбати необхідне обладнання, зокрема принтери та лазерний верстат. Крім того, Артем Богодюк планує розвивати новий напрямок у бізнесі – створювати унікальні і небанальні вироби зовнішньої реклами, адже його ще давно цікавили неонові вивіски.

Жителям Запоріжжя, які мріють про створення власного бізнесу, ветеран радить братися за роботу і не боятися невдач: «Головне щось робити. Пробувати, навіть якщо не виходить. Один раз, другий, третій –  не зупинятися. І вірити в те, що робиш».

Артем Богодюк – один із багатьох українських ветеранів, хто після демобілізації відкрив власний бізнес. За його словами, згодом кількість таких бізнесів в Україні буде лише збільшуватися, бо амбітних та талановитих людей, які зможуть стати успішними підприємцями, в українському війську дуже багато.

Підприємець на ярмарку вакансій для ветеранів та ветеранок, де представляв свій бізнес і брав участь у панельній дискусії, під час якої поділився своєю історією успіху.

«Якщо за станом  здоров’я або з інших причин люди звільняються зі служби, чому б і не почати бізнес. А державі потрібно продовжувати підтримку, розвивати та розширювати допомогу ветеранам», – підсумовує Богодюк.

Ознайомитися з асортиментом виробництва The 11`s можна сайті і сторінці в Instagram.

Текст – Анастасія Заводюк, Андрій Вавілов, фото з архіву Артема Богодюка


Читайте також:

Поєднати родинне захоплення та бізнес: як у Запоріжжі ветеран АТО разом з дружиною відкрив власну піцерію, скориставшись грантом від держави

Стронгмен, волонтер і захисник: шлях силача з Мелітополя Валерія Газаєва

Oтримуйте нoвини швидше з дoпoмoгoю нaшoгo Telegram-кaнaлa: https://t.me/onenews_zp

Підписуйтесь нa «Перший Зaпoрізький» в Instagram!

0