Перший Запорiзький

Окупанти планують удвічі збільшити вантажообіг Бердянського порту для викрадення українського зерна

Російські загарбники планують наростити пропускну спроможність Бердянського морського торговельного порту, щоб інтенсивніше вивозити зерно та інші ресурси з тимчасово окупованих територій.

Про це повідомляє «Перший Запорізький» у статті «На службі Кремля: як окупанти перетворили Бердянський порт на інструмент війни та грабунку».

На Петербурзькому економічному форумі в червні 2025 року призначений Кремлем «губернатор» Запорізької області Євген Балицький заявив, що до кінця року підприємство планують передати в оренду приватному інвестору. Такий крок дозволить Кремлю перекласти комерційні ризики на бізнес, зберігаючи політичний і військовий контроль.

За планами окупантів, вантажообіг порту має досягти 1,2 млн тонн на рік до 2027-го і понад 2,4 млн тонн – до 2030-го. Основний акцент робиться на перевалці зернових, однак порт має обробляти й інші вантажі.

Російські загарбники планують збільшити вантажообіг порту до 1,2 млн тонн на рік до 2027 року та понад 2,4 млн тонн до 2030 року.
Фото з російських пропагандистських медіа

Для цього передбачено будівництво щонайменше чотирьох зерносховищ і елеваторів, ремонт причалів, днопоглиблення, відновлення навігації та оновлення берегових споруд. Окремим проєктом є нова залізнична гілка від станції «Берда» до порту, яка скоротить маршрут із 17,8 до 7,5 кілометра.

За російськими джерелами, фінансування з федерального бюджету РФ становить близько 500 млн рублів. Офіційно проєкт позиціонують як «цивільний», однак створена інфраструктура має подвійне призначення: склади й транспортні шляхи використовуються у військовій логістиці.

Такі заяви про «модернізацію» й «інвестиції в розвиток» свідчать про намір Кремля інтегрувати Бердянський порт у російську транспортну систему, закріпити окупацію Приазов’я та тотально експлуатувати місцеві ресурси.

Окупанти готуються до масштабної перебудови порту: планують звести нові зерносховища, відремонтувати причали та прокласти нову залізничну гілку. Усе це вони роблять, щоб посилити контроль над Азовським морем і повністю підпорядкувати українські ресурси своїм інтересам.
Фото з російських пропагандистських медіа

За понад три роки окупації порт остаточно втратив цивільне значення: із транспортного вузла регіону він перетворився на тилову базу російського флоту та центр викрадення українського зерна. Мілітаризація об’єкта створює довгострокові ризики: порт забезпечує окупаційне угруповання і водночас використовується як «вітрина» інтеграції захоплених територій у російську економіку.


Читайте також:

Oтримуйте нoвини швидше з дoпoмoгoю нaшoгo Telegram-кaнaлa: https://t.me/onenews_zp

Підписуйтесь нa «Перший Зaпoрізький» в Instagram!

Exit mobile version