Подружжя Аліни та Дмитра Полянських втілило давню мрію, відкривши власний магазин побутової хімії «Містер Чистер» у Запоріжжі. Завдяки участі у державній грантовій програмі «Власна справа» родина отримала 300 тисяч гривень. Додавши власні заощадження, вони закупили необхідне обладнання та товари, переважно європейського виробництва.
Магазин вже має постійних клієнтів, а родина планує розширення та створення мережі.
Детальніше про шлях сім’ї Полянських – у матеріалі «Першого Запорізького».
Декілька років мріяли про заснування власного бізнесу
Аліна Полянська – за освітою кухарка-кондитерка. Раніше працювала за спеціальністю в закладах освіти, а також на підприємстві «Мотор Січ». Крім того, її досвід включав роботу в магазинах роздрібної торгівлі – «Аврора» та «Дрібниці для життя», де вона вперше зіткнулася зі світом побутової хімії.
Після роботи в магазині вона пішла в декретну відпустку на чотири роки.
Аліна зі своїм чоловіком Дмитром про заснування власного бізнесу мріяли ще давно. Однак подружжя довгий час не могло визначитися з конкретним напрямком.
«Поки я була в декреті з маленькою дитиною, виникла потреба в ефективних засобах для видалення плям. Почала шукати те, що справді подобається і незабаром зрозуміла, що тема побутової хімії – саме те, чим хочу займатися», – розповідає Аліна.
Державна грантова програма дала можливість закупити необхідне обладнання та товари
Планування бізнесу у Аліни та Дмитра тривало кілька років, проте постійна робота не залишала достатньо часу для його втілення. Нагода з’явилася, коли старші діти поїхали за кордон, а молодшу залишили з бабусею та дідусем – це звільнило подружжю більше часу для реалізації власної справи. Як тільки вони дізналися від знайомих про державну грантову програму «Власна справа», подали заявку майже одразу.
Процес подачі заявки проходив через додаток «Дія». Для цього потрібно було підготувати детальний бізнес-план, у якому подружжя розписало суму грантових коштів та їхнє призначення.
«У підготовці бізнес-плану мені допомагали фахівці, адже я довірила цю справу професіоналам. На той час я ще не знала, що можна звертатися за консультаціями до центру зайнятості, проте коли працівники вийшли на зв’язок, це значно полегшило процес. Вони надали багато корисних підказок і рекомендацій», – розповідає жінка.
Від подачі заявки до схвального рішення минув приблизно місяць. Заявку подали в липні, а кошти надійшли вже в середині серпня. Загальна сума гранту склала 300 тисяч гривень.
«Це державна підтримка, яка не є кредитом, і саме в цьому її ключова перевага. Держава надає гроші для старту бізнесу, які підприємець не повертає у вигляді відсотків, а лише через сплату податків. Така підтримка дозволяє започаткувати власну справу, накопичити робочий стаж та забезпечити стабільне майбутнє. Програма корисна як для новачків, так і для тих, хто вже має бізнес і прагне його розвитку», – підкреслює Аліна.
Після отримання коштів першим кроком стало звернення до кваліфікованого бухгалтера, який допоміг правильно оформити платіжні доручення. Далі замовили обладнання, виготовлення якого тривало два тижні, а весь цей час Аліна займалася закупівлею товару.
Частину отриманих грантових коштів підприємці витратили на придбання торгових стелажів, більшу – на закупівлю товару. Після основних витрат виникла потреба у коригуванні бізнес-плану, зокрема щодо цільового використання коштів. Залишилися гроші, які вирішили спрямувати на оренду приміщення.
Асортимент сформували переважно з європейської продукції, додавши й кілька позицій від українських виробників. Також подружжя вклало власні заощадження, приблизно 150 тисяч гривень.
Сімейний бізнес, де кожен має свої обов’язки
Магазин «Містер Чистер» відкрився першого вересня. Подружжя чітко розподілило обов’язки: Дмитро займався обладнанням, у чому краще розбирався, включаючи розміри та необхідні параметри. Аліна ж повністю взяла на себе закупівлю товару, обираючи те, що їй подобається, розуміючи, який асортимент потрібен. Наразі Дмитро продовжує допомагати з логістикою, забираючи та привозячи важкі посилки, а Аліна працює безпосередньо в магазині.
«Було багато варіантів назви для магазину, які ми роздивлялися. Коли чоловік поїхав у рекламну агенцію, вони запропонували саме такий варіант. Ми подивилися і вирішили, що він підходить: ні до чого конкретно не прив’язаний, проста пропозиція агенції. Нам сподобалась назва, тому ми її взяли», – розповідає Аліна.
Згідно з умовами гранту, Дмитро як фізична особа-підприємець (ФОП) повинен працевлаштувати мінімум одну людину. Аліна має право не оформлюватися офіційно до півроку, поки стоїть на обліку в центрі зайнятості. Чоловік планує працевлаштувати дружину через півроку. Якщо ж бізнес покаже високе навантаження, вони готові найняти ще одного працівника.
Магазин розташований у Шевченківському мікрорайоні Запоріжжя. Вибір локації був стратегічним: по-перше, подружжя мешкає неподалік, а по-друге, приміщення розміщено безпосередньо на зупинці громадського транспорту.
«Ми обрали зручне місце – люди виходять з автобусів і вже можуть зайти, бо інші магазини з побутовою хімією розташовані трохи далі – треба перейти через увесь ринок. А ми тут поруч. Будь ласка, всі заходьте», – каже Аліна.
Асортимент складається з побутової хімії і включає все необхідне для догляду за домом, тілом та волоссям: від пральних порошків і засобів для миття посуду до шампунів, гелів, дитячих серій та антиперспірантів. Аліна формувала асортимент частково на власному досвіді, але здебільшого, переглядаючи сайти оптових баз та інтернет-магазинів, замовляла по декілька товарів різних виробників, щоб максимально заповнити полиці.
Серед товарів, що користуються найбільшим попитом, особливо виділяється італійська серія, яка включає плямовивідники та гелі для прання. Для догляду за тілом покупці часто обирають серію Tesori, відому своїми гелями для душу та ополіскувачами. Популярна також британська серія Pink для прибирання всього дому.
Серед українських виробників популярністю користується засіб для миття посуду «Донат».
У планах – створення мережі магазинів побутової хімії
Наразі бізнес перебуває на етапі становлення. Аліна зізнається, що багато людей ще не знають про відкриття, оскільки приміщення на цьому місці довгий час було закрите і його ніхто не орендував. Попри це, вже з’явилися постійні покупці та приходять нові, які обіцяють повернутися.
Кількість клієнтів залежить від дня тижня. Оскільки район спальний, на вихідних тут тихо. Найкращі дні – будні, коли люди повертаються з роботи і забирають дітей зі шкіл та садочків. У будній день крамницю відвідує близько 50 людей.
У планах розвитку – відкриття другого магазину в іншому районі міста, якщо поточний бізнес демонструватиме хороші результати. Крім побутової хімії, родина планує розширити асортимент відповідно до запитів покупців: додати текстиль (рушники, шкарпетки) та вироби для кухні (пергамент, рукав для запікання, упаковка).
Щодо просування, уже створили сторінку магазину в Instagram, хоча вона ще не повністю наповнена. Родина Полянських планує рекламуватись в соцмережах та співпрацювати з блогерами.
Іншим підприємцям-початківцям, які лише планують або починають свою справу, Аліна радить не боятися, а брати та робити: «Нема чого чекати – треба жити зараз, заробляти і дбати про найкраще майбутнє для себе та своїх дітей».
Текст – Анастасія Заводюк, фото з архіву родини Полянських
Читайте також:
- 3D-торти, що дарують радість: як Катерина Манакова з Комишувахи знайшла силу у кондитерській справі
- Створила виробництво постільної білизни після втрати дому в окупації: історія Вікторії Собкалової, яка почала все з нуля в Запоріжжі
Oтримуйте нoвини швидше з дoпoмoгoю нaшoгo Telegram-кaнaлa: https://t.me/onenews_zp
Підписуйтесь нa «Перший Зaпoрізький» в Instagram!
