
"Я не розумію чому було 5, а стало 10 мільярдів": Зеленський обурився сумою, за яку пропонують добудувати запорізькі мости - ФОТО
Сьогодні, 18 липня, президент України Володимир Зеленський відвідав в Запоріжжі багатостраждальні мости-недобудови.
Будівництво мостів через річку Дніпро триває останні 15 років. В цьому році з держбюджету не було виділено ні копійки коштів через те, що виникла необхідність проводити коригування проекту. Мова йде не тільки про коригування архітектурної частини і проектних рішень, а й про коригування вартості матеріалів і робіт.
У зв’язку з цим будівництво було припинено до кращих часів. Сьогодні на об’єкті відбулася нарада за участю президента, голови Офісу президента, керівництва обласної Служби автомобільних доріг і керівництва ОДА.
Глава Служби автодоріг у Запорізькій області Андрій Івко заявив, що на даний момент об’єкт виконаний на 35%. На сьогоднішній день проходить корегування проекту. Новий проект обіцяють закінчити в середині листопада. На ці цілі знадобиться 30 мільйонів гривень. Гроші планують знайти за рахунок співфінансування з Укравтодором і місцевим бюджетом. Андрій Івко заявив, що попередньо нова сума на закінчення будівництва складе близько 10 мільярдів гривень.
– Я б ніколи не сів проектувати об’єкт, якби не вивчив інші аналоги. Де західні приклади? Я не розумію, чому раніше ви заявляли, що закінчите будівництво за 5 мільярдів, а тепер вимагаєте 10 мільярдів гривень, – заявив Зеленський.
Заступник замміністра інфраструктури Юрій Лаверенюк заявив, що є варіант відновити митний експеримент, який дуже добре себе за рекомендував.
У Службі автодоріг відзначили, що цілком реально через два роки відкрити верхню гілку моста, де буде три смуги руху. У момент будівництва нижньої гілки резервну функцію виконуватимуть два старих моста через річку Дніпро.
– За старими мостами жителі будуть добиратися з центру на Бабурку. Це тимчасове рішення поки ми не добудуємо за 2,5 року низову частину. Загальний час спорудження мостів та дорожньої частини складе близько 4,5-5 років. На сьогодні є невирішені питання по технологіям. Наприклад, по 10 спорудженню ми розглядали варіант використання плавучого крана, який могли б законтрактованого десь за кордоном. Ми своїми силами не змогли знайти такий кран, який би в потрібні нам терміни зміг заїхати в Україну. Звичайно ж, мова йде про кран річкового базування, а не океанічного. Таких кранів вантажопідйомністю в 1200 тонн дуже мало, – розповіли представники Служби автомобільних доріг України в Запорізькій області.
Нагадаємо, раніше Зеленський побував на греблі ДніпроГЕС, де зараз проводяться ремонті роботи.
9