USD: EUR:
... в Запорожье
На Прибрежній магістралі закінчують роботи по ремонту доріг: турки постелили вже більше 20 тонн асфальту

На Прибрежній магістралі закінчують роботи по ремонту доріг: турки постелили вже більше 20 тонн асфальту

Сьогодні, 9 листопада, повним ходом йдуть роботи з укладання асфальту на верхній ділянці Прибрежної магістралі. Підрядники обіцяють відкрити праву смугу вже на наступному тижні.

Ремонт дороги виконується силами турецької компанії «Онур». Департамент інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради провів тендер на ремонт ділянки дороги на Прибрежній магістралі біля Центрального пляжу вартістю в 2, 37 мільйона гривень.

Відповідно до тендерної документації мова йде про капітальний ремонт ділянки дороги в районі Центрального пляжу. Крім заміни дорожнього покриття, фірма також повинна підготувати паркувальні кишені, встановити тротуарну плитку, намалювати розмітку і засіяти газони.

5a0466d78e8b7_dsc_0266

Окремий тендер на 94 мільйона гривень був проведений на поточний ремонт доріг вздовж Прибрежної магістралі і прилеглі дороги у Вознесенівському районі міста.

На даний момент на об’єкті працюють два десятка робітників. Сьогодні ведуться останні роботи з укладання другого шару асфальту на правій стороні магістралі. Потім четверо фахівців, які входять в структуру центрального офісу «Онура» на Україні, розташованого у Львові, будуть займатися нанесенням дорожньої розмітки на спеціальному агрегаті. Виглядає він таким чином.

Турецька фіріма «Онур Конструкціон Інтернешнл» належить трьом власникам Онуру Четінджевізе, Ісхану Четінджевізе з Туреччини і львів’янину Олегу Фаріону. Цікаво, що ця турецька компанія успішно реалізувала важливі проекти в Хорватії, Тунісі, Молдові, Омані, Екваторіальної Гвінеї та Туркменістані. З 2016 року «Онур» знову здійснює ряд ремонтних робіт у великих містах України: Львові, Харкові, Києві, Маріуполі, Полтаві. З недавніх пір остання фірма стала активно отримувати підряди в дорожньому секторі Запоріжжя.

5a04665357509_dsc_0251

Фірма «Онур» за останній рік отримала другу чергу реконструкції дороги по проспекту Маяковського, понад 10 мільйонів гривень на ремонт дороги в аеропорт, а також отримала підряд на 94 мільйони гривень за поточний ремонт доріг по всьому місту.

Для цих цілей турки побудували в Запоріжжі мобільний асфальтний завод і звезли сюди всю необхідну техніку — асфальтоукладальники, дорожні фрези, катки, есаватори-навантажувачі, самоскиди, стабілізатори грунту і багато іншого. На місці працюють фахівці з Туреччини. Як виявилося, підрядники дотримуються українським ГОСТам і виконують все згідно технологіям.

— Зараз вже зроблені роботи на площі 50 тисяч квадратних метрів. Ремонт дороги ведеться чітко згідно до графіка виконання робіт. Через пару днів, після нанесення дорожньої розмітки ми відкриваємо для руху верхню смугу і приступаємо до робіт на нижній смузі. Зараз вже розпочато демонтажні роботи в районі вулиці Української. Якщо погодні умови будуть сприяти, то всі роботи будуть закінчені до 6 грудня — розповіла заступник директора департаменту інфраструктури та благоустрою міської ради Марина Байло.

5a04665057b29_dsc_0227

Якщо говорити про технології укладання асфальту. То насамперед дорожники за допомогою фрези прибирають старий шар асфальту, потім готують основу для асфальтування і нарешті заливають асфальт. Нижній шар асфальтобетону складає 10 сантиметрів, а верхній — 5 сантиметрів. Підстильний шар щебенем фракції 40 необхідний для додаткового дренажу.

— Перед тим, як вираховувати ремонт дороги, керуються певними нормами і правилами після перевірок випробувань, як повинна бути побудована конструкція і як вона була запроектована. Зараз ви виконуємо покриття верхнього шару асфальтобетону, а з протилежного боку ведеться фрезировка асфальту, установка і демонтаж бортового каменю. Якість контролюється замовником і технаглядом, -поділився заступник головного інженера ТОВ «Онур Конструкціон Інтернешнл» Олександр Цвященко.

Робітники, які працюють над ремонтом дороги розповідають, що у турків є свій особливий секрет хороших доріг. Як виявилося, «онуровці» під час перемішування асфальту додають нагрітий каучук. Він потрібен, щоб захищати матеріал від води, адже гума перешкоджає появі тріщин під час дощу і снігу.

5a0465ecd298b_dsc_0223

Строк випробування дороги — п’ять років. Згідно з типовим договором на «Prozorro» гарантійний термін капітального ремонту дороги на Прибережній магістралі біля Центрального пляжу становить всього рік, а ось гарантія на весь поточний ремонт доріг складає 36 місяців.


P.S. Сьогодні в Україні святкують День української мови та писемності. Сайт «Перший Запорізький» долучається до святкування та в цей день публікує всі новини державною мовою.