USD: EUR:
... в Запорожье
Обережно, шахраї: запоріжцям нагадують, як не стати жертвою обману

Обережно, шахраї: запоріжцям нагадують, як не стати жертвою обману

Незважаючи на систематичні попередження правоохоронців про різні схемах шахрайства, довірливі громадяни продовжують віддавати свої заощадження аферистам.

Співробітники поліції ГУ Нацполіції в Запорізькій області нагадують громадянам про найпоширеніші схеми шахрайства і надають методичні рекомендації як уберегтися від їх дій. Найпоширенішими схемами залишаються «Ваш родич у біді» та шахрайства, пов’язані з банківськими операціями.  

Сумнозвісна схема «Ваш родич потрапив в біду»

Як правило, на телефон жертви надходить дзвінок, яким повідомляється про те, що близька людина абонента потрапила у біду, або затримана поліцією за правопорушення. Можуть називатися різні причини на кшталт: потрапив у лікарню, скоїв ДТП, побив людину, виявили наркотики, тощо. Та для вирішення питання потрібні гроші. У стані афекту потерпілі, ладні віддати останнє, щоб врятувати рідну людину. І лише потім вони дізнаються, що ніяких неприємностей у родича не було.

Якщо вам надійшов подібний дзвінок, необхідно негайно зв’язатись з родичем або з тими людьми, які можуть бути поруч із ним, та перевірити отриману інформацію. Якщо телефон родича вимкнений, не панікуйте, наберіть «102» та перевірте дані про «проблеми з законом» у ваших рідних.

Банковские мошенники

Якщо у вашій слухавці пролунало: «Я – співробітник банку, надайте мені персональні дані вашої картки» – відразу звертайтесь у найближчий відділ поліції.

Ні за яких обставин нікому не повідомляйте персональні дані щодо банківських карток та рахунків! Банки володіють усією необхідною інформацією і телефонувати до вас у них немає потреби.

– якщо вам телефонують нібито працівники банку з проханням надати конфіденційну інформацію, або здійснити якісь маніпуляції на банкоматі – перед вами шахрай. Запитайте, коли і в яке відділення ви можете підійти, щоб вирішити проблему особисто, а не телефоном;

– банки ніколи не проводять ідентифікацію власника картки при вхідному дзвінку – тільки якщо ви самі телефонуєте в банк;

– ніколи не називайте третім особам (в тому числі співробітникам банку, а також знайомим, друзям, родичам, продавцям в магазині) пін-код вашої картки, а також секретні одноразові коди, які надходять смс-повідомленням;

Якщо ви підозрюєте, що відомості по картці потрапили до шахраїв, або вже виявили пропажу коштів, то в першу чергу потрібно заблокувати картку. Якщо мова йде про шахрайство, крім звернення в банк, необхідно написати заяву в поліцію.

Шахрайство, коли злочинці представляються працівниками соціальних служб, благодійних фондів, політичних партій, і проникають у будинки до людей під приводом виплати додаткових пенсій, всіляких держвиплат, надання матеріальної допомоги або обміну грошей.

Пенсіонерам повідомляють, що в країні вводять нові грошові знаки і їхні старі необхідно замінити на купюри нового зразка.

У цьому випадку шахраї приходять до літніх людей з двома однаковими заздалегідь підготовленими конвертами – одним порожнім, другим – з нарізаним за розміром банкнот папером. Потенційним жертвам пропонують перерахувати наявні заощадження і переписати номери купюр, після чого гроші складають у конверт, запечатують і віддають пенсіонерові з заявою, що сам процес обміну відбудеться завтра, коли під’їде спецмашина з новими грошовими знаками. Шахраї йдуть, а пенсіонер через деякий час виявляє в конверті замість своїх грошей нарізаний папір.

 Нерідко, шахраї працюють під виглядом продавців різних товарів. У цьому випадку, в будинок до літньої людини зловмисник приходить з банкою меду, масла, пакетом крупи тощо. Пропонує свій товар за ціною, що нижча за ринкову.

Пенсіонер йде за грошима і таким чином відкриває свою «схованку». Далі – справа техніки: поки господар будинку миє банку, щоб перелити куплене або віддати тару на обмін, а шахрай (або його напарник) викрадає всі заховані на чорний день гроші.

Поліція нагадує правила, дотримуючись яких, ви не дозволите себе обдурити:

  • в жодному разі, не повідомляйте нікому свої персональні дані та реквізити власних банківських рахунків, адже працівники фінансових установ не проводять жодних операцій у телефонному режимі;
  • якщо ви загубили мобільний або сім-карта перестала працювати, відразу ж заблокуйте прив’язані до цього номеру телефону банківські картки та рахунки;
  • у випадку купівлі чи продажу товару, не повідомляйте незнайомцям зайвої особистої інформації. За можливості, переказуйте гроші вже після отримання товару на пунктах служби доставки або в поштовому відділенні;
  • пам’ятайте, що жодної грошової реформи в Україні не проводиться! Гроші, які зараз перебувають в обігу, на нові купюри ніхто не замінює;
  • ніколи не відчиняйте двері незнайомцям та не показуйте нікому, де ви зберігаєте гроші;
  • у разі, якщо візитери представляються співробітниками комунальної служби чи соціальними працівниками, – зателефонуйте диспетчеру чи в соціальну установу, щоб з’ясувати чи направляли їх на вашу адресу;
  • у разі повідомлення про «затримання» поліцією родича, що вчинив кримінальне правопорушення, перевірте цю інформацію. Спочатку – зателефонуйте родичу, якому «потрібна допомога». Потім викликайте поліцію;
  • роз’яснюйте дітям, що не слід вступати у переговори з незнайомцями та давати їм будь-які цінні речі, зокрема, мобільні телефони.

Якщо ж ви стали жертвами шахраїв – негайно телефонуйте в поліцію за номером «102» або (061) 239-21-02. За можливості, запам’ятайте зовнішність злочинців та особливі прикмети – це полегшить пошук і допоможе запобігти іншим фактам шахрайства. 

2

Абонент2019-07-14 15:54:06
Мне прислали СМС: Забрать 250000 наличными. звонить 044-5033335, код выигрыша 1313, благодетель ИМА. Может у кого получится забрать мои деньги? Поделим пополам.
Адвокат2019-07-11 23:08:14
Весь народ на 100% уверен, что все полицейские - взяточники. Вот и верит не только полицейским, но и мошенникам